Fælleslokalet og gæsteværelset

Fælleslokaler

Reglement for leje af fælleslokalet og gæsteværelset

Vallensbæk Stationstorv 3 – Seniorbofællesskabet


Fælleslokalet

1.1 Hvem kan leje

  • Beboere i Vallensbæk Stationstorv 3 kan leje lokalet til private arrangementer, hvor de selv deltager (fx fødselsdag, konfirmation, bryllup, jubilæer m.m.).
  • Eksterne foreninger kan leje lokalet til arrangementer i samarbejde med Vallensbæk Senior Park eller afdelingen, efter godkendelse af afdelingsbestyrelsen.
  • Lokalet kan anvendes til åbne arrangementer for beboerne i samarbejde med fx Hjerteforeningen, Trygfonden, Ældresagen m.fl., når en beboer er medarrangør og efter godkendelse af afdelingsbestyrelsen.
  • Afdelingen kan låne lokalet uden betaling til møder og aktiviteter (ikke lukkede klubber).
  • Lokalet må ikke anvendes til kommercielle formål eller ungdomsfester.

1.2 Hvornår kan lokalet bookes

  • Lokalet kan bookes op til 3 år i forvejen (først-til-mølle-princip).
  • Gæsteværelset kan være udlejet samtidigt.
  • Der er ingen årlig begrænsning på, hvor mange gange en beboer kan leje.
  • Lejer må ikke genudleje eller udlåne lokalet.

1.3 Booking

  • Booking sker ved henvendelse til:
    • Lene Kümpel, tlf. 30 66 35 01, mail: k.kumpel@privat.dk
    • Alice Ehrhorn, tlf. 60 85 75 79, mail: ehrhorn@live.dk
  • Oversigt over bookinger findes på Seniorparken.dk og ved opslag i fælleslokalet.

1.4 Leje og betaling

  • Lejeperiode: fra dagen før kl. 16.00 til dagen efter kl. 12.00.
    • Pris: 1.000 kr.
  • Kort lejemål (kl. 17–10 eller kl. 10–17): 500 kr.
  • Mindesammenkomster for beboere: gratis.
  • Betaling til konto 4645 – 12402201 (Danske Bank).
  • Betales senest 14 dage efter reservation → herefter er bookingen bindende.
  • Ved reservation under 14 dage før lejeperioden: betaling straks.
  • Afbestilling senere end 14 dage før: lejer hæfter for beløbet, medmindre lokalet genudlejes eller sygdom uforudset forhindrer brug.

1.5 Rengøring

  • Rengøring og oprydning efter rengøringsplanen er lejers ansvar.

1.6 Generelle regler

  • Lokalet skal afleveres inden for aftalt tidsrum, ellers kan ekstra leje opkræves.
  • Lejen omfatter: fælleslokale, køkken, garderobe, 2 toiletter, inventar, service, lys og varme.
  • Maks. antal personer: 72.
  • Støj: Musik dæmpes kl. 23.00 og stoppes senest kl. 01.00.
  • Rygning er forbudt indendørs. Rygere henvises til fællesdækket, hvor oprydning påhviler lejeren.
  • Møbler og inventar skal stilles på plads efter brug.
  • Ophold på fællesdækket skal ske uden gene for seniorbofællesskabets beboere.
  • Parkeringsregler og skiltning skal følges.

 

 

 Gæsteværelset

2.1 Hvem kan leje

  • Kun beboere i Vallensbæk Stationstorv 3 kan leje gæsteværelset.

2.2 Hvornår kan værelset bookes

  • Kan bookes op til 3 år i forvejen (først-til-mølle-princip).
  • Maks. lejeperiode: 1 uge ad gangen.
  • Ingen begrænsning for antal lejemål pr. beboer.
  • Værelset må ikke genudlånes.

2.3 Booking

  • Booking sker ved henvendelse til:
    • Lene Kümpel, tlf. 30 66 35 01, mail: k.kumpel@privat.dk
    • Alice Ehrhorn, tlf. 60 85 75 79, mail: ehrhorn@live.dk
  • Oversigt findes på Seniorparken.dk samt ved opslag i fælleslokalet.

2.4 Leje og betaling

  • Lejeperiode: kl. 14.00 – kl. 11.00.
    • Pris: 300 kr.
  • Betaling til konto 4645 – 12402201 (Danske Bank).
  • Betales senest 14 dage efter reservation → herefter er bookingen bindende.
  • Ved reservation under 14 dage før lejeperioden: betaling straks.
  • Afbestilling senere end 1 måned før: lejer hæfter for beløbet, medmindre værelset genudlejes eller sygdom uforudset forhindrer brug.

2.5 Rengøring

  • Lejer står selv for rengøring af værelse og gæstetoilet.

2.6 Generelle regler

  • Leje omfatter: værelse, garderobe, adgang til bad/toilet, lys og varme.
  • Ingen rengøring inkluderet i prisen.
  • Værdigenstande opbevares på eget ansvar.
  • Der tages forbehold for samtidig udlejning af fælleslokalet.
  • Rygning er forbudt indendørs. Rygere henvises til fællesdækket udenfor værelset.
  • Oprydning efter rygning påhviler lejeren.
  • Parkeringsregler og skiltning skal følges.

 

 

Godkendt på afdelingsmødet den 17. september 2025   / pck



Rengørings- og oprydningsplan for fælleslokalet, køkken m.m. ved udlejning til beboere.


Følgende skal indgå i rengøring og oprydning:


1.   Generel oprydning

2.   Aftørring af alle flader

3.   Rengøring af køkkenfaciliteter, bl.a. ovne, kaffemaskiner, køleskab, hvis disse har

      været i brug. Tømning af opvaskemaskinen

4.   Gulvet i køkkenet skal altid vaskes

5.   Rengøring af toiletter

6.   Fejning eller støvsugning af gulve

7.   Gulvet i lokalerne skal altid vaskes efter brug

8.   Tømme affald i køkkenet

9.    Lufte ud

10.  Inventar i rummet skal etableres, som det stod inden arrangementet

11.  Rydde op på fællesdækket – Husk at tømme askebægre

12.  Beskadiget eller ituslået service skal stilles på køkkenbordet med besked om skaden

13.  Mangler der rengøringsartikler eller lign. lægges en besked på køkkenbordet


Musikanlæg

Husk at slukke på den røde knap

 

Affald

Affald og andet skrald må ikke henkastes eller opbevares i fælleslokalet

Affald skal sorteres og afleveres i de rette affaldscontainere

 

Medbring egne håndklæder, viskestykker og karklude


Ekstra borde og stole finder du i depotrum.